"Tudjátok, volt idő, amikor az emberek életét a szeretet irányította. Egy darabig ez elégnek bizonyult. Aztán az emberiség elkanászodott, akkor segítségül megkapta a parancsolatokat. Amikor már ez sem segített, akkor jött a törvény, vele a jog. Itt tartunk. Sokszor elgondolom, tanácsos volna visszafordulni."
(Hamvas Béla: Anthologia Humana)

***

2008. április 20., vasárnap

Az MLM a lendület üzlete

A Network Marketing hajtóereje

A lendület minden Network Marketinges rendszerrel dolgozó cég életelixírje. Egyszerre jelzi a közhangulatot, és nagymértékben meghatározza a vállalat növekedésének sebességét. Ha csökken a lendület, annak a forgalom látja kárát.
A Network Marketing cégek hiányzó lendülete komoly következményekkel járhat.
A lendületnek azonban különféle formái vannak, amelyeket elemezhetünk. Minden vállalat a piacra lépés pillanatától kezdve hasonló növekedési ciklusokon, és ezzel különböző lendületi szakaszokon esik át. A rövidtávon képzett lendület intenzitása és a lendület hosszú távú irányításától és újbóli kibontakoztatásától függ a Network Marketing cégek sikere. Épp ez a helyzet a szponzorálási és eladási tevékenység kiegyensúlyozott arányával. Ha az arány megbomlik, az stagnálást jelent. A sikeres Network Marketing cégek ismertetőjelei a növekedés és a sebesség. Ha többen hagyják el a céget, mint amennyien csatlakoznak hozzá, a lendület egyértelműen csökken. Ez nem vezet szükségszerűen azonnali forgalom-visszaeséshez, mivel a hivatalosan működő Network Marketing vállalatok termékek eladásából, nem pedig fejpénzből élnek.
Milyen típusai vannak tehát a lendületnek? A Network cégeket jellemző növekedési diagramról jól le lehet olvasni az egyes lendület-fázisokat. Az amerikai eredetű cégek nagyobb kezdeti lendületet mutatnak, mint a hazai vagy európai cégek. Mindenesetre egy dolgot meg kell jegyeznünk: a piacra folyamatos megújulás és bizonyos hullámzás jellemző. Ez a körülmény ahhoz vezet, hogy a második és harmadik generációs vezetők hagyják el a leggyakrabban a vállalatot, hogy egy új cég úttörő-szakaszában úgynevezett kezdőpozíciókat foglaljanak el. Ez gyakran kockázatos vállalkozás. Aki nem rendelkezik megfelelő anyagi háttérrel, ritkán éli túl az úttörő- és kezdeti szakasz első 12 hónapját. Az újonnan piacra kerülő vállalatok számára azonban ez a kezdeti lendület a legnagyobb fokú növekedés időszaka. A szponzorálási arány rendkívül magas, és az őrült növekedés nem vezethet másra, mint a következő hónapokban bekövetkező forgalom-visszaesésre.
A cégek legnagyobb problémája az, hogy a belső logisztikát összhangba hozza a növekedéssel. Akinek ebben a szakaszban hiányoznak a megfelelő irányítási képességei, az olyan gyorsan tűnik el, ahogyan jött. Ezt a múlt sok példája alátámasztja.
Mindenesetre azt is meg kell állapítanunk, hogy csak kevés cégnek sikerül ennyire túlfűtött lendületet kelteni. Aki túlélte ezt a rohamot, az automatikusan a kritikus korszakba lép. Ennek a fő okai érzelmi jellegűek. A lendület ezzel egyben a vezetők hangulatának jelzője. A kritikus szakaszban kezdődik a hullámzás, és az önjelölt vezetők már keresik az új vállalatot, ahol az úttörő-korszakban áttörést érhetnek el. Ha azonban egy erőteljesen fejlődő vállalat átvészelte ezt a szakaszt, akkor azok a vezetők, akik maradnak, és a második növekedési szakasz során a szervezet mélyén dolgoznak, hogy új lendületet keltsenek, a jövő csúcskeresői lesznek.
Csak egészen kevés vállalat élte át eddig ezeket az erőteljesen változó ciklusokat, és ezek tartoznak ma a világ legjelentősebb, piacvezető Network Marketing cégei közé.
Ha egy Network cég a normális növekedési szakaszba lép, akkor a gyerekbetegségek legtöbbjén túl van. A munkatársak kvalifikáltak, a képzés rutinszerűen folyik, a törzsvásárlók stabilitást hoznak. De itt sem megy semmi lendület – a hajtóerő nélkül!
Milyen faktorok hozzák tehát létre ezt a lendületet, és melyek fékezik azt:

Lendületkeltők:

1. álmok és célok
2. jó rendezvények
3. ösztönzések
4. új termékek
5. forgalom után kapott bonusz
6. intenzív alsó vonalas munka
7. jó cégszolgáltatások
8. kitüntetések
9. külön szolgáltatások vezetőknek
10. jó kommunikáció

Lendületfékezők:
1. vezető elvándorlása
2. logisztikai hibák
3. sok hibás jutalék-számítás
4. rossz tanácsadó szolgálat
5. hiányzó teljesítmény-ösztönzés
6. rossz termékmenedzsment
7. hiányzó álmok
8. rossz marketingstratégia
9. hiányzó kötési mechanizmusok
10. hiányzó motiváció
A lendület elsősorban a vállalat és a vezetők közötti kölcsönös viszonytól függ.
A Network cégek kevés irányító mechanizmussal rendelkeznek ahhoz, hogy mesterségesen lendületet keltsenek. Ide tartoznak az ösztönzések és a rendezvények.
Valódi lendületet azonban csak a hosszú távú álmok, és azok megvalósítása hozhatja. Ha hiányoznak a vezető csapat kötési mechanizmusai, akkor nem kerül sor duplikációra a szervezet mélyén.
Mi a helyzet a hazai piaccal?
Mely cégek képesek a fontos hajtóerőt feléleszteni, hogy az ezredforduló után a csúcson legyenek?
A lendület keltése azt jelenti, hogy lelkesedést kelt az ember, ez ahhoz vezet, hogy eléri a piaci áttöréshez szükséges sebességet.
A jövőbeli piaci áttörés szempontjából döntő fontosságú az egészségesen magas szponzorálási arány.

Nincsenek megjegyzések:

"A Föld neked forog. Az óceánok Neked áradnak és apadnak. A madarak Neked énekelnek. Minden gyönyörűség, amit látsz, minden csoda, amit tapasztalsz, Érted, Neked van. Nézz körül. Ebből az egészből semmi sem létezne, ha Te nem lennél. Mindegy, hogy eddig mit gondoltál magadról, most már tudod, Ki Is Vagy Valójában. Te vagy az univerzum ura. A királyság örököse. Az Élet tökéletessége. És most már ismered a Titkot. Légy boldog!"
/R. W. Emerson/
A Titkos Fegyver, amivel legalább 300%-os látogatottságnövekedést érsz el