"Tudjátok, volt idő, amikor az emberek életét a szeretet irányította. Egy darabig ez elégnek bizonyult. Aztán az emberiség elkanászodott, akkor segítségül megkapta a parancsolatokat. Amikor már ez sem segített, akkor jött a törvény, vele a jog. Itt tartunk. Sokszor elgondolom, tanácsos volna visszafordulni."
(Hamvas Béla: Anthologia Humana)

***

2008. április 10., csütörtök

Mit taníthat Jézus a hálózatépítőknek?

Gondoltál valaha erre? Nézzük a hálózatépítői képességeit. Jézus kiválasztott tizenkét vezetőt. Három év alatt mentorállta, képezte, felvértezte őket, és átadta nekik látomását. Ezen a tizenkettőn keresztül, egy olyan szervezet indult el, ami 2000 évet ért meg. Nem pont egy villanás a serpenyőben. Volt kitartása.

Átlépte a világ nemzeti, politikai, kulturális, és társadalmi-gazdasági határait. Amit elindított, megforgatta a világot, milliókat beleértve.

Másolódás? Ő a mester.

Félretéve a vallást, mit taníthat nekünk Jézus a marketingről? Emberek egy csoportjának összegyűjtéséről, egy küldetés teljesítéséhez? Milyen csoportépítő elveket ismert, és használt Jézus? Milyen vezetői ideált tanulhatunk tőle? Milyen jártasságokat mutatott, ami előnyére válna bárkinek, aki az „ember” üzletben van?

Mit taníthat nekünk Jézus? A kezdőknek, mások segítésére koncentrálást.

Jézus úgy gondolkodott, hogy mások érdekeit a sajátja fölé helyezte. Ez jellemzi általában azokat az erős vezetőket, akik oly módon kapcsolódnak emberekhez, hogy a kiválóság egy új szintjére emelik őket.

Néhány évvel ezelőtt a „60 perc” egyik részében Mike Wallace egy nepáli sherpa vezetővel készített interjút. O.K. Tudom. Mi is az a sherpa? Képzett hegymászók, akik a Himalája déli lejtőin élnek. 1953 Májusában, amikor Edmund Hillary végre elsőként elérte a Mount Everest csúcsát, egy sherpa, Tenzing Norgay vezette az úton. A világ Sir Edmund Hillary nevét ismerte meg. Legendává vált. Máig, kevesen hallottak Tenzing Norgay, a sherpa vezető felől, aki a csúcsra vezette őt.

Wallace megkérdezte sherpa vezető vendégét:
„Miért csinálja?”

„Hogy segítsek másoknak megtenni valamit, amire maguktól nem lennének képesek” válaszolta a vezető.

„De ez annyi kockázattal és veszéllyel jár,” jegyezte meg Wallace. „Miért bajlódik azzal, hogy embereket juttasson fel a hegy csúcsára?”

A vezető habozás nélkül válaszolt: „Egyértelmű, hogy Ön még sohasem járt a csúcson.”

Jézus a csúcsra akarta vezetni az embereket. Ismerte az utat. Teljesen elfogadva az összes kockázatot és veszélyt. Miért? Mert azt választotta, hogy szolgálni fogja az általa vezetett embereket, ahelyett, hogy azok szolgálnák őt.

Szeretnél rögtön rálépni az ösvényre, ami sikeressé tesz az emberek vezetésében, és hálózatod építésében? Akkor áldozd fel magad mások szolgálatában.

Jézus megtette. Egy nap, Jézus, esküvőre volt hivatalos egy családhoz. Az év társadalmi eseményének ígérkezett a kis Galileai falu, Cana életében. De ahogy a nap telt, bekövetkezett a katasztrófa.

Elfogyott a bor. Nem valami nagy ügy, nem? Kivéve, hogy ez a kultúra a vendéglátást szent kötelességnek tartotta.

Egy kis faluban az emlékezet sokáig kitart. A hírnév megmarad. Hogy nincs több bor a vendégeknek, életre szóló szégyent jelentett volna a fiatal párnak, legalábbis addig, amíg Cana-ban élnek.

Mit tett Jézus? Szerzett bort. Az ünnep folytatódott. A pár megbecsülése érintetlen maradt. Nem tűnik nagy ügynek, neked, vagy nekem. De Jézus tudta, hogy ez nekik mennyire fontos.

És mennyire fontos nekünk, hogy megjegyezzük egy vezető cselekedeteit. Szolgált akkor is, amikor egy névtelen menyasszonyról és vőlegényről volt szó, egy félreeső kisvárosból.

Te hogyan nézed az embereket, amikor belépnek az üzletedbe, azzal a szemmel, hogy mit fognak neked jelenteni? Hogyan fognak neked pénzt keresni, vásárlóként, partnerként? Hogyan fog ez az eladás minősíteni téged bonuszokra? Hogyan fog ez az új belépő magasabb vezetői szintre tolni?

Vagy változtatsz a nézőpontodon, Jézus módra? Hogy hogyan segítheted, bátoríthatod őket. Minden partneredet tekintsd úgy, mint valakit, akit te vezetsz el a hegy csúcsára - valakit, aki másként nem érné el.

Szánj rá néhány percet, és készíts egy listát három olyan emberről, akiket ma szolgálhatsz. Bármelyik három megteszi. Ha netán feltűnne a listán egy vásárlód, jelölted, vagy valaki az alsóvonaladból, még jobb.

Válassz hármat. Döntsd el, hogyan szolgálhatnád őket, még ma. Válassz egyvalakit, aki semmilyen módon nem fogja tudni neked viszonozni a szolgálatodat. Legyél specifikus. Tartsd rajtuk a fókuszt, ahelyett, hogy arra gondolnál, „Mi a jó nekem ebben?” Cselekedj. Dolgoztasd meg az izmaidat.

Koncentrálj mások szolgálatára…. Network Marketing Jézus- stílusban.

Életed minden csodálatos lehetőségéhez!

Rusty Peterman

Nincsenek megjegyzések:

"A Föld neked forog. Az óceánok Neked áradnak és apadnak. A madarak Neked énekelnek. Minden gyönyörűség, amit látsz, minden csoda, amit tapasztalsz, Érted, Neked van. Nézz körül. Ebből az egészből semmi sem létezne, ha Te nem lennél. Mindegy, hogy eddig mit gondoltál magadról, most már tudod, Ki Is Vagy Valójában. Te vagy az univerzum ura. A királyság örököse. Az Élet tökéletessége. És most már ismered a Titkot. Légy boldog!"
/R. W. Emerson/
A Titkos Fegyver, amivel legalább 300%-os látogatottságnövekedést érsz el